Congress-backed Interstate Oil Commission Call Cops When Reporter Arrives To Ask About Climate

On October 1, I arrived at the Oklahoma City headquarters of the Interstate Oil and Gas Compact Commission (IOGCC)  a congressionally-chartered collective of oil and gas producing states  hoping for an interview.

There to ask IOGCC if it believed human activity (and specifically oil and gas drilling) causes climate change and greenhouse gas emissions, my plans that day came to a screeching halt when cops from the Oklahoma City Police Department rolled up and said that they had received a 9-1-1 call reporting me and my activity as “suspicious” (listen to the audio here). 

What IOGCC apparently didn't tell the cops, though, was that I had already told them via email that I would be in the area that day and would like to do an interview.

Let's Issue a Recall On Defective Congress For Failing to Stop Deadly Climate Change

Earlier this year, Blue Bell ice cream issued a mandatory recall of all of its ice cream products after a string of deaths from the bacteria Listeria had been linked directly to their products.  Similarly, when a blockbuster drug is found to be defective and begins killing consumers, the FDA will force the pharmaceutical company to pull the drug from the market.

Given the protocol here, I want to propose that we recall the Legislative Branch of our government for allowing American citizens to die by refusing to take action against climate change.

Heartland Institute 58 Experts Poster Remixed by DeSmog, Willie Soon Among Denialist Dozens

With the news of Willie Soon's fossil-fuel-funded career featured on the front page of The New York Times on Sunday, there's no time like the present to take a look at all of Soon's friends in the anti-science climate denial echo chamber.

Where to begin? Well, the climate denial think tank Heartland Institute graciously created a poster of 58 “experts” who reject the 97% consensus on climate change science. Heartland's poster — which Sen. James Inhofe (R-Denial) used as a prop in a recent Senate floor speech attacking climate change as a “hoax” again — features the “58 Experts” the climate deniers love to promote.

So, DeSmog remixed the Heartland 58 poster with more accurate bios of the 58 
so the public can judge whether to believe the fossil-fuel-funded Heartland Institute or the overwhelming scientific consensus.

For the full details, visit our page on the Heartland 58 poster. And download a PDF of the remixed poster by clicking on the attachment below. 

NRDC Action Fund Working To Hold Climate Change Deniers Accountable

Before members of Congress departed Washington, D.C. for their month-long August recess, senators attempted one final vote on a resolution that did nothing more than state that the Senate accepts the science on climate change.  Noted science-denying Republican James Inhofe blocked the resolution, which required a unanimous vote by Senators in order to pass.

Thus, the resolution failed, but not before Democratic Senator Sheldon Whitehouse issued a stirring rebuttal to Inhofe’s claims of climate change being a hoax:

While a few people like Senator Whitehouse are fighting the good fight from inside the system itself, they still need help from the outside in order to hold climate change deniers and environmental polluters accountable.  The NRDC Action Fund has stepped in to back them up this summer.

While members of the U.S. House of Representatives and Senate are out campaigning during their recess, the NRDC Action Fund has launched a “Dirty Denier$” campaign that will feature a different member of Congress every day. 

Have $10,000? Then You Can Join Heartland's Climate Denial Machine!

The Heartland Institute is once again pulling no punches in their quest to spread misinformation on climate science.

In the run-up to the odd return of Heartland's infamous Denial-a-Palooza conference series next month in Las Vegas, the right wing think tank has purchased a large ad section of the conservative newspaper The Washington Times, where they are offering any scientist, business interest group, or concerned citizen the chance to publish their challenge to the science behind climate change.  The only caveat is that they’ll have to pay Heartland the hefty sum of $10,000 for the right to be published.

Joe Corbe from The Washington Times is trying to help Heartland in their quest to find deniers, and he sent out the following letter to potential clients (h/t's Lindsay Abrams):

As you may know, The Heartland Institute is hosting a Washington Times Special section to showcase organizations and scientists from around the world who question whether “man-made global warming” will be harmful to plants, animals, or human welfare. This section will be featured prominently at the 9th International Conference on Climate Change next week.

With this, you are invited to be a part of this special print and digital section with an op-ed in print and digital formats.

You can support the section and have the chance to write an edit and compliment the issue with a full page, full color display ad for your organization for just $10,000. The section will appear online at and will be advertised with over a million impressions online and with over 500,000 emails.

SPACE IS LIMITED and we are closing space on the issue very soon – Deadline is END OF DAY FRIDAY for a reservation and next Monday to coordinate details/edit/Ad.

Anyway, please call or email as soon as possible if you would like to participate.

Thanks and look forward to our discussion.

Joe Corbe

The Washington Times

VIDEO: Heartland CEO Confronted Over Barre Seid's Funding of IPCC Attacks

Yesterday, the Heritage Foundation hosted The Heartland Institute's CEO Joseph Bast, along with two of Heartland's contracted climate denial scientists (Willie Soon and Bob Carter), to present their new report that denies the seriousness of global warming. Greenpeace was there to ask Heartland about the report's funders, including billionaire Barre Seid, and to challenge Heartland's assertion that their work has any scientific validity (it doesn't). See the video for yourself.

UFOs, Sea Level Rise And The Magnetism Of Climate Science Denial

IF there was a prize for the most esoteric and stratospherically “out there” theory against human caused climate change, then surely Thomas Watson would be in line for this particular gong.

In an interview in January for the US-based internet radio show “It's Rainmaking Time”, this 83-year-old Australian from Victoria told presenter Kim Greenhouse that carbon dioxide had nothing to do with climate change and that instead, natural variations in “magnetism” were responsible.

Watson said: “The term gravity is - I won't say - an arrogant term, but it's a term that has been used because Newton saw an Apple fall down…I can show that that Apple is attracted to the Earth as the Earth is attracted to the Apple.” Later, he added: “CO2 is not the cause of climate change and for anyone to say it's trapping heat and expelling heat is in my opinion telling white lies.”

So “When did the lights go on for you that we are living in a magnetic field,” asked Greenhouse.

Drop Some Climate Reality Into the Web of Denial Myths

If you spend any time at all reading online articles or blogs about climate change (and of course you do, you’re here), and you like to punish yourself by scrolling down to the comments, you know how quickly the anti-science shysters and merchants of doubt pounce.

Having posted hundreds upon hundreds of climate-related items over the past decade or so, I can practically predict the canned comments before they’re posted. Pay any attention to them, and you’ll pretty quickly come to realize that the same talking points surface again and again and again.

There’s a good reason for this – the climate denial communications machine is very well funded, and has plenty of shadowy channels to help funnel this disinformation into comments sections and Facebook feeds and Twitter and everything else.

Well now there’s a great new weapon that the pro-science crowd can use to help fight the good battle against climate disinformation. It’s called Reality Drop, and it dropped this week from the good truth-tellers at the Climate Reality Project.

Lord Monckton Threatens Climate Scientists, Again

MEMBERS of London's famous gentlemen's club Brooks's have no doubt cooked-up a few bizarre plots, plans and wagers over the years as Britain's gentry and ennobled upper class sipped on glasses of port in their smoking jackets.

In 1785, for example, there was an agreement between two Lords to hand over 500 guineas if one of them managed to have sexual intercourse with a woman in a balloon “one thousand yards from the Earth” . There's no record to suggest that the arrangement, recorded in the club's Betting Book, was ever paid.

The exclusive men-only enclave lives on and still attracts high-profile figures, although Rupert Murdoch's son James' application ran into trouble over the News of the World phone hacking scandal. Club member and climate science denier Lord Christopher Monckton put Brooks's famous address to good use this week for a letter sent to the University of Tasmania.

Australian Press Council Finds Against Climate Sceptic Columnists

IT'S the new must-have accessory for any self-respecting climate science denialist commentator in Australian newspapers - their very own “Australian Press Council” adjudication showing exactly how they stuffed up the facts and misled their readers on their stories.

Whether they like it or not, serial climate science misinformers James Delingpole and Andrew Bolt are the latest News Ltd contributors to have their online articles furnished with freshly-added hyperlinks to APC judgements finding against them.

Earlier this week, the APC found that Mr Delingpole's article “Wind Farm Scam A Huge Cover-Up”, published in the Rupert Murdoch-owned The Australian back in May, had misled readers on several points.


Subscribe to denial