Robert L. Bradley

Mon, 2010-03-22 11:46Brendan DeMelle
Brendan DeMelle's picture

Institute for Energy Research Admits It Was Behind Anti-Wind Study

Danish journalists have confirmed that The Institute for Energy Research commissioned and paid for the anti-wind energy study released last year by a Danish think tank that claimed Denmark exaggerates the amount of wind energy it produces (it doesn’t), questioned whether wind energy reduces carbon emissions (it does), and asserted that the U.S. should choose coal over wind because it’s cheaper (it’s not when you count the true costs of coal).

The Copenhagen Post reports:
“A controversial report critical of the wind energy industry from conservative think tank CEPOS was commissioned and paid for by an American think tank with close ties to the coal and oil industries.”

That American think tank is the Institute for Energy Research, which has received $307,000 from ExxonMobil since 1998 and unknown additional sums from other oil and coal industry sources.  The Guardian reported last year that the Institute for Energy Research has received recent funding from KBR and trusts set up by Koch Industries, which has multiple ties to IER and its sister organization American Energy Alliance.

Subscribe to Robert L. Bradley