USA Today

Thu, 2012-01-26 11:16Farron Cousins
Farron Cousins's picture

Media Matters Analysis Shows Keystone XL Proponents Dominated Media

A compelling new study from Media Matters for America reveals that proponents of the Keystone XL pipeline were granted far more time in the media than those who opposed it. As their study reveals, the majority of the coverage of the proposed pipeline regarded the creation of jobs, which was overwhelmingly discussed in a positive light, with most news outlets reporting only the industry’s own analysis of the jobs that would be created, even as reports repeatedly showed the industry’s job numbers to be false.

In general, the report shows that the pipeline issue was often covered in a positive light, with industry “experts” being quoted or hosted on TV news programs, as well as in print. The only two print outlets that the study found to have reported more negatively about the pipeline were The Los Angeles Times and USA Today. However, they note that the USA Today editorial board did come out in favor of the pipeline.

Here is a chart detailing coverage by type of media outlet:

Mon, 2011-05-23 23:35Richard Littlemore
Richard Littlemore's picture

Mashey Report Reveals Wegman Manipulations

Strange Tales and Emails: Said, Wegman, Sharabati, Rigsby (2008)

The discredited Dr. Edward Wegman tried to blame a student for the plagiarism in a paper that has since been retracted from the journal of Computational Statistics and Data Analysis, according to emails released in a new report by computer scientist Dr. John Mashey (attached below).

The emails, originally obtained by USA Today reporter Dan Vergano, reveal that Wegman and his friend, CSDA Editor Dr. Stanely Azen, both tried to convince the publisher Elsevier to allow the discredited paper to stand, perhaps with an errata sheet attached as what Azen described as “punishment” for the Wegman team’s academic misconduct.

Mon, 2011-05-16 08:10Richard Littlemore
Richard Littlemore's picture

Wegman Paper Retracted for Plagiarism

The journal Computational Data and Statistics Analysis (CSDA) has withdrawn a paper by George Mason University Professor Edward Wegman and his student Jasmin Said for plagiarism, USA Today has reported.

The newspaper quotes CSDA editor Stanley Azen (who is denying responsibility for what appeared to be a rushed, one-man review of the Wegman/Said paper), saying the journal’s legal team has decided to pull the study because of the evidence of plagiarism from Wikipedia and textbooks.

The Wegman work is part of a flurry of “analysis” (at least one expert derides this particular paper as “an opinion piece”), that Wegman and Said conducted on behalf of U.S. Congressman Joe Barton (R-Texas), who was using the material to attack the climate scientist Dr. Michael Mann.

Subscribe to USA Today