The Wikipedia Climate Conspiracy

Wed, 2008-04-16 17:05Kevin Grandia
Kevin Grandia's picture

The Wikipedia Climate Conspiracy

Resident expert in climate denial at the National Post, Lawrence Solomon, penned a piece recently decrying Wikipedia's entry for science historian Noami Oreskes.

Oreskes is well known for her oft-quoted 2004 article in Science that found that out of a random sample of 928 research articles on climate change, not one questioned the consensus view that human activity is to blame.

Solomon got his hackles up when Wikipedia disallowed his edit of the Oreskes entry referring to a social anthropologist named Benny Peiser (well known to DeSmog), who apparently had “debunked” Oreskes original study. No mention of course that Peiser's “debunking” has never been published in a peer-reviewed journal, the normal route for which discourse and debate in science is undertook.

And rightly so.

According to blogger Tim Lambert, who has relentlessly grilled Peiser on his “research,” Peiser admitted in October, 2006 that in his attempts to replicate Oreskes' original work, he only found one article that disagreed with the scientific conclusion of human-induced global warming, and that the single article he had found was NOT peer-reviewed research, but the proceedings of an annual report published by American Association of Petroleum Geologists.

So what's the problem Larry?

A world of wikiality and truthiness might work for Stephen Colbert, but please keep in mind that he's a satirist.

[x]

The B.C. Supreme Court awarded $50,000 in damages to climate scientist Andrew Weaver in a ruling Friday that confirms articles published by the National Post defamed his character.

The ruling names Terence Corcoran, editor of the Financial Post, Peter Foster, a columnist at the National Post, Kevin Libin, a journalist that contributes to the Financial Post and...

read more